Δίαιτες 2019 – Μάθε τα πάντα για αυτές!

Ποια γυναίκα δεν έχει ονειρευτεί ένα καλλίγραμμο σώμα, χωρίς περιττά παχάκια και ανεπιθύμητα κιλά; Οι περισσότερες από εμάς, στην προσπάθεια να αποκτήσουμε το σώμα που ονειρευόμαστε και να απαλλαγούμε από το περιττό λίπος έχουμε καταφύγει σε δίαιτες που υπόσχονται γρήγορη απώλεια κιλών και εκθαμβωτικά αποτελέσματα σε χρόνο μηδέν. Πόσο ασφαλές είναι όμως αυτό στην πραγματικότητα;

Το BeautyMagazine και η personal trainer Δήμητρα Σαμικού σας παρουσιάζουν τις πιο γνωστές δίαιτες που κυκλοφορούν αλλά και τους κινδύνους που μας επιφυλάσσουν!

 

Δίαιτα Paleo

Η δίαιτα των ανθρώπων των σπηλαίων βασίζεται σε μη επεξεργασμένα τρόφιμα που μπορούσαν να καταναλώσουν οι άνθρωποι στην παλαιολιθική εποχή. Περιέχει κρέας, αυγά, φρούτα, λαχανικά, καρπούς και θαλασσινά, ενώ απαγορεύει τις επεξεργασμένες τροφές όπως τα γαλακτοκομικά, τα δημητριακά, τα όσπρια και τη σόγια. Στη συγκεκριμένη δίαιτα, λόγω του αποκλεισμού μεγάλων ομάδων τροφών, υπάρχει ο κίνδυνος της έλλειψης βιταμινών.

 

Δίαιτα Ornish

Χορτοφαγική δίαιτα που βασίζεται στη χαμηλή κατανάλωση λιπαρών. Δεν επιτρέπει την κατανάλωση κόκκινου κρέατος, πουλερικών, θαλασσινών, κρόκων αυγού καθώς και των φυτικών λιπαρών. Επιπλέον, απαγορεύει την κατανάλωση ζάχαρης και αλκοόλ. Πέρα από την απώλεια λίπους υποστηρίζει πως είναι ιδανική για την καλύτερη υγεία της καρδιάς.

 

making green smoothie

 

Δίαιτα Atkins

Η δίαιτα Atkins βασίζεται στην διαδικασία της κέτοσης, τη διαδικασία δηλαδή, κατά την οποία ο οργανισμός παίρνει ενέργεια από τις κετόνες που είναι οι ενώσεις που προέρχονται από τα λιπαρά. Αυτό συμβαίνει όταν ο οργανισμός δεν λαμβάνει αρκετή ποσότητα υδατάνθρακα ώστε να καλύψει τις ενεργειακές του ανάγκες από αυτόν. Είναι μια δίαιτα, λοιπόν, που περιέχει πολύ μικρή ποσότητα υδατανθράκων όπως δημητριακά, φρούτα και σιτηρά. Η κετογονική δίαιτα έχει αποδειχτεί πως συμβάλλει στην αντιμετώπιση της επιληψίας, του διαβήτη τύπου -2.

 

Δίαιτα Zone

Δίαιτα που βασίζεται στην κατανάλωση χαμηλών θερμίδων και πιο συγκεκριμένα ποσοστά 1.500 για τους άντρες και 1.200 για τις γυναίκες αλλά και συγκεκριμένα ποσοστά μακροθρεπτικών συστατικών (30% λιπαρά, 30% πρωτεΐνη και 40% υδατάνθρακα).

 

person eating salad

 

Δίαιτα Fasting

Η δίαιτα περιοδικής νηστείας βασίζεται σε δύο φάσεις, τη φάση της νηστείας και τη φάση της κατανάλωσης. Η περίοδος νηστείας διαρκεί συνήθως 15-18 ώρες. Κατά τη διάρκεια αυτών των συνεχόμενων ωρών δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφών και ποτών που έχουν θερμίδες ώστε να μην επηρεάζεται η ινσουλίνη. Στην περίοδο κατανάλωσης επιτρέπεται η λήψη τροφών όλων των κατηγοριών. Με αυτόν τον τρόπο επηρεάζεται η ευαισθησία της ινσουλίνης. Θα πρέπει να αποφεύγεται από άτομα που είναι πιθανό να πάθουν υπογλυκαιμία.

 

Πόσο αποτελεσματικές είναι όμως αυτές οι δίαιτες στην πραγματικότητα;

Στις πρώτες 4 δίαιτες απαγορεύονται μεγάλες ομάδες τροφίμων κάτι το οποίο έχει, τις περισσότερες φορές, ως αποτέλεσμα τη μικρότερη κατανάλωση θερμίδων άρα και ευκολότερα αρνητικό θερμιδικό ισοζύγιο.

Η δίαιτα Zone έχει ως όρο τις πολύ χαμηλές θερμίδες οπότε συνεπάγεται ευκολότερο αρνητικό ισοζύγιο και η δίαιτα Fasting περιορίζει πολύ τις ώρες που μπορούμε να καταναλώσουμε φαγητό, άρα είναι πολύ πιθανό να μη ξεπεράσουμε τις θερμίδες συντήρησής μας.

Ο πιο σημαντικός κανόνας για την απώλεια λίπους είναι οι συνολικές θερμίδες που καταναλώνουμε ημερησίως να μην ξεπερνούν και να είναι λιγότερες από αυτές που δαπανούμε!

 

Please follow and like us:
0

Related stories