Τα μυστικά για μια πετυχημένη διατροφή χωρίς στερήσεις!

Πάνω στο άγχος και την τρέλα του να χάσουμε αυτά τα περιττά κιλάκια που πήραμε την περίοδο των γιορτών ή πλησιάζοντας τους καλοκαιρινούς μήνες που η ανησυχία για το πως φαίνεται το σώμα μας αυξάνεται ραγδαία, πολλές γυναίκες καταφεύγουν σε εξαντλητικές δίαιτες ρισκάροντας την υγεία τους. 

Υπάρχουν διάφορες δίαιτες που έχουν ως βάση τις υπερβολικά μειωμένες θερμίδες και την αφαίρεση ή τη μεγάλη μείωση ”απαγορευτικών” στοιχείων, όπως συχνά θεωρούνται οι υδατάνθρακες και τα λιπαρά.

Πολλές φορές επίσης, είτε στην προσπάθεια μας να μειώσουμε τις θερμίδες μας από όπου μπορούμε είτε λόγω αμέλειας, δε λαμβάνουμε καθημερινά την πρωτεΐνη και τα ”καλά” λιπαρά που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας.

Επιπλέον, πολλές δίαιτες που έχουν ως χαρακτηριστικό τους τη μικρή καθημερινή πρόσληψη θερμίδων, στην πλειοψηφία τους καταλήγουν σε αποτυχία. Ο λόγος είναι η υπερβολική πείνα που προκαλείται στο άτομο που την ακολουθεί και κατά συνέπεια η άρνηση του να τη συνεχίσει.

Όταν αποφασίζουμε να ακολουθήσουμε μια διατροφή, το πιο σημαντικό είναι να μην έχουμε ως σκοπό το να τιμωρήσουμε τον εαυτό μας τρώγοντας ελάχιστες θερμίδες, γιατί το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να θέσουμε σε κίνδυνο την υγεία μας. Αντίθετα, η απώλεια των παραπανίσιων κιλών πρέπει να είναι μεθοδική και σταδιακή έχοντας πάντα επιμονή και υπομονή για να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. 

Η personal trainer Δήμητρα Σ. μας εξηγεί γιατί δεν πρέπει να αποκλείουμε ή να ελαττώνουμε υπερβολικά κανένα μακροθρεπτικό στοιχείο από την καθημερινή μας διατροφή.

 

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΑΚΡΟΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ:

 

Λιπαρά: Τα λιπαρά χωρίζονται στα ακόρεστα (καλά λιπαρά), τα οποία μπορούμε να βρούμε στο ψάρι, στους ξηρούς καρπούς, στο ελαιόλαδο κλπ και τα ”κακά” λιπαρά που υπάρχουν στο κρέας, το βούτυρο και τα τηγανητά φαγητά. Είναι δομικά συστατικά των κυτταρικών μεμβρανών, είναι εναλλακτική πηγή ενέργειας και συμβάλλουν στη σύνθεση των ορμονών καθώς και στη μεταφορά των λιποδιαλυτών βιταμινών.

variety of nuts on table

 

Πρωτείνη: Η πρωτεΐνη βρίσκεται στα κρεατικά, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά αλλά και τα όσπρια, τα δημητριακά και τους ξηρούς καρπούς, τα οποία αποτελούν τις λεγόμενες φυτικές πηγές πρωτεϊνών. Η πρωτεΐνη είναι δομικό συστατικό του οργανισμού και απολύτως απαραίτητη για τη σύνθεση των ενζύμων και των αντισωμάτων που είναι υπεύθυνα για την προστασία του οργανισμού μας. Επίσης, η πρωτεΐνη είναι αναγκαία για τη μυϊκή δομή καθώς και για την ανάπτυξη των μυϊκών ιστών. Κατά συνέπεια, συμβάλλει στην αύξηση του μεταβολικού μας ρυθμού.

roasted chicken

 

Υδατάνθρακες: Οι υδατάνθρακες υπάρχουν στα ζυμαρικά ,τα φρούτα τα δημητριακά ,τα λαχανικά κλπ. Η παρεξηγημένη αυτή κατηγορία τροφίμων είναι η βασική πηγή ενέργειας για τον οργανισμό. Οι υδατάνθρακες είναι απαραίτητοι για τη λειτουργιά τόσο του μυικού και του νευρικού συστήματος, όσο και του εγκεφάλου. Οι φυτικές ίνες, που είναι υποκατηγορία των υδατανθράκων, συμβάλουν στην υγιή λειτουργία του παχέος αλλά και του λεπτού εντέρου.

pasta with white sauce

Και τα τρία μακροθρεπτικά συστατικά είναι αναγκαία για την ομαλή λειτουργιά του οργανισμού και δεν πρέπει να παραλείπονται από μια ισορροπημένη διατροφή! Το πιο σημαντικό για κάποιον είναι το να καταφέρεις να διατηρήσει το αποτέλεσμα. Σκοπός είναι η ολική μεταμόρφωση του τρόπου ζωής μας προς το καλύτερο, βάζοντας στο πρόγραμμά μας υγιεινά γεύματα και κάποιου είδους άσκηση. Υιοθέτησε σήμερα μια διαφορετική καθημερινότητα, φάε από όλα με μέτρο, αθλήσου και πίστεψέ μας, το σώμα σου θα σε ανταμείψει!

Χρήσιμα tips:
  • Φάε ένα πρωινό πλούσιο σε πρωτεΐνη. Με αυτόν τον τρόπο θα κρατηθείς χορτάτος για περισσότερες ώρες και έτσι δε θα ”πέσεις με τα μούτρα” στο επόμενο σου γεύμα.
  • Απέφυγε συμπυκνωμένους χυμούς και αναψυκτικά που περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης. Σου προσθέτουν θερμίδες χωρίς λόγο.
  • Βάλε φρούτα και λαχανικά στα γεύματα σου. Θα σε κρατήσουν χορτάτο και είναι και πολύ υγιεινά!
  • Αθλήσου τρεις φορές την εβδομάδα. Πήγαινε για τρέξιμο, κάνε ασκήσεις με το βάρος του σώματος σου ή κάνε εγγραφή στο πιο κοντινό σου γυμναστήριο.
  • Κοιμήσου καλά! Η ξεκούραση παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο. Μην αμελείς έναν καλό 8ωρο ύπνο.

 

 

 

Η συντακτική ομάδα του Beautymagazine.gr

logo

Popular stories